KADRA



We Francuskim Instytucie Zarządzania kadra dydaktyczna jest złożona wyłącznie z praktyków biznesu, którzy czynnie zajmują się zarządzaniem. Uwiarygadniają ich realne biznesowe osiągnięcia.

Piotr Dubno

W swojej karierze zawodowej zajmował stanowiska w zarządach spółek (min. PLL LOT S.A. i PKO TFI S.A.), zarządzając obszarami finansów, sprzedaży, marketingu i informatyki. Zasiadał także w radach nadzorczych zarówno spółek publicznych notowanych na GPW (w tym między innymi w Radzie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, PGF S.A., Bakalland S.A.) jak i podmiotów prywatnych. Jest członkiem kapituły konkursu Best Annual Report Instytutu Rachunkowości i Podatków oceniającego corocznie sprawozdania finansowe czołowych spółek notowanych na GPW. Posiada licencję maklera papierów wartościowych oraz tytuł Chartered Financial Analyst (CFA). Obecnie jest
Prezesem spółki specjalizującej się w zaawansowanym raportowaniu, modelowaniu finansowym i scenariuszowej analizie ryzyka inwestycyjnego.

Dariusz Użycki

Regional Head of the Industrial Practice for CEE & CIS w Pedersen & Partners Executive Search. Wcześniej pracował ponad 14 lat jako Senior Manager w branży rekrutacyjnej koncentrując się na pozyskiwaniu wyższej kadry zarządzającej w sektorze B2B w regionach CEE i CIS. Posiada doświadczenie zawodowe związane z rozwojem przywództwa i executive coaching. Autor książki „Czy jesteś tym, który puka” oraz artykułów w Harvard Business Review Polska oraz CorporateGovernance.

Dariusz Duma

Filozof, przedsiębiorca, konsultant, trener i wykładowca. Dyrektor wykonawczy Family Business Network Poland. Specjalista w zakresie zmian, zarządzania organizacjami, przywództwa i sprzedaży, zarządzania karierą liderów, filozofii i psychologii biznesu. Popularyzuje wiedzę, kompetencje i wartości związane z przedsiębiorczością, otwartością na zmiany, skutecznością i najwyższymi standardami działania w biznesie. Autor książki „Serce i portfel. Być sobą w pracy”.

Edyta Kąkol

20 letnie doświadczenie zawodowe, w tym 16 lat w finansach firm międzynarodowych oraz polskich, obecnie pełni rolę Dyrektora Finansowego ds. Księgowości i Controllingu.

Jest odpowiedzialna za rozwijanie procesów controllingowych i raportowania. Specjalizuje się we wdrażaniu i usprawnianiu procesów finansowych z wykorzystaniem technologii. Aktualnie odpowiedzialna za obszary: księgowość, podatki, order to cash, raportowanie statutowe i zarządcze, przygotowywanie budżetów rocznych oraz ich aktualizacja. Pełni rolę mentora merytorycznego, skutecznie przekazując wiedzę pracownikom i menedżerom, budując efektywne zespoły.

Maciej Kraus

Adwokat w międzynarodowej kancelarii prawnej Hogan Lovells. Kieruje Praktyką Prawa Pracy i doradza polskim i zagranicznym klientom w kwestiach dotyczących pracowników, kadry wyższego szczebla, top management i związków zawodowych. Specjalizuje się w przejęciach zakładów pracy, systemach motywacyjnych i odpowiedzialności pracowników wobec pracodawców. Prowadzi wykłady i konferencje. Jest autorem licznych publikacji prawnych.

Paweł Markowski

Lider rozwoju biznesu z doświadczeniem pracy w zarządach i radach nadzorczych spółek giełdowych. Jest ekspertem od tworzenia i doskonalenia nowych produktów, modeli biznesowych oraz strategii skalowania biznesu. Doradca zarządów dużych firm i mentor start-upów. Obecnie współwłaściciel rodzinnego biznesu, członek rad nadzorczych Unibep S.A. i Polwax S.A. oraz partner założyciel Shaping Scale – firmy doradczej wyspecjalizowanej w skalowaniu biznesu. W latach 2014-2016 był Członkiem Zarządu Benefit Systems SA, odpowiadającym za rozwój nowych produktów. Wcześniej był Członkiem Zarządu Centrum Marek Regionalnych w Grupie BSH, odpowiadającym za rozwój produktów, jakość i zarządzanie siecią zewnętrznych dostawców. W latach 2008-2013 był związany z Grupą Zelmer, gdzie rozpoczął pracę jako Dyrektor Rozwoju Strategicznego, a później objął stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za łańcuch dostaw.

Paweł Tkaczyk

Jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – piszę blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media. Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.  

Agnieszka Szczodra-Hajduk

Adwokat w międzynarodowej kancelarii prawnej Hogan Lovells. Kieruje Praktyką Prawa Pracy i doradza polskim i zagranicznym klientom w kwestiach dotyczących pracowników, kadry wyższego szczebla, top management i związków zawodowych. Specjalizuje się w przejęciach zakładów pracy, systemach motywacyjnych i odpowiedzialności pracowników wobec pracodawców. Prowadzi wykłady i konferencje. Jest autorem licznych publikacji prawnych.

Aleksandra Olek-Pawłowska

Specjalizuje się w komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz zarządzaniu problemem. Jest dyrektorem generalnym Point of View, Communications Consultancy, gdzie nadzoruje wszystkie strategiczne projekty. Pracowała w Arthur Andersen w dziale audytu w Warszawie i Londynie, prowadziła dział marketingu w Burson-Marsteller, była zastępcą Dyrektora Generalnego firmy Burson-Marsteller.

Krzysztof Przybylski

Od kilkunastu lat tworzy systemy IT i produkty cyfrowe (B2B i B2C), współpracując z międzynarodowymi korporacjami, startupami i organizacjami non-profit. Łączy analityczne myślenie systemowe z fascynacją psychologią behawioralną, aby projektować produkty i usługi, z których ludzie pragną korzystać. Wprowadzał produkty na rynki w Polsce, Wielkiej Brytanii, Holandii i USA. Żyje trochę w przyszłości, aktywnie wypatrując nadchodzących trendów i eksperymentując z nimi, zanim staną się powszechne i oczywiste. Interesują go przede wszystkim zmiany zachodzące się na styku technologii i biznesu, a najbardziej te dotyczące projektowania organizacji, w których skutecznie realizuje się wartość innowacji. Tworzył kulturę organizacyjną w dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstwach, która napędzała ich wzrost, ale też zwiększała zaangażowanie i satysfakcję pracowników. Nagradzany ekspert gamifikacji, certyfikowany praktyk Agile (w zarządzaniu projektami i organizacjami), facylitator i mentor.  

Andrzej Lewandowski

Absolwent Wydziału Lekarskiego AM w Warszawie i Uniwersytetu Londyńskiego (Royal Holloway College) – MBA in International Management, chirurg, nauczyciel, menedżer, biznesmen, konsultant. Pracował w wielu krajach, na różnych kontynentach, w środowiskach wielokulturowych.

Od 1974 do 1989 pracował w Klinikach i Oddziałach Chirurgicznych w Polsce, Anglii, Afryce. W latach 1989 – 2004 pracował na różnych stanowiskach menedżerskich (od kierownika produktu przez szefa sprzedaży po dyrektora generalnego) w dużych międzynarodowych korporacjach. Ma na swoim koncie spektakularne wzrosty sprzedaży i zyskowności dzięki zmotywowaniu sfrustrowanego zespołu, wieloletnie relacje z klientami, udaną zmianę kultury organizacji i sukcesy w negocjacjach międzynarodowych. Autor programów: "Różnice międzykulturowe w biznesie", "Kultura innowacji", "Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji", "Kreatywność i innowacyjność w biznesie", "Negocjacje międzykulturowe".

Igor Gielniak

Posiada 35 letnie doświadczenie zawodowe, w tym 20 lat jako menedżer w zarządach firm w branżach IT, produkcji wentylatorów przemysłowych, mebli biurowych, głównie rynki B2B. Po przejściu bardzo poważnego kryzysu we własnym przedsiębiorstwie zaczął od 2002 roku prowadzić naprawy/restrukturyzacje jako menedżer ds. kryzysowych. Przeprowadził kilkanaście przedsiębiorstw przez najtrudniejszy okres – ocierania się o bankructwo. Prowadzi z tej dziedziny zajęcia w formie warsztatów, podczas których prezentuje przykłady z własnego doświadczenia. Oprócz turnaround management posiada szerokie doświadczenie w zarządzaniu strategicznym, IT, księgowości zarządczej, controllingu i logistyce. Główny narzędziem menedżerskim jest Teoria Ograniczeń, czyli Theory of Constraints (TOC).

Jacek Kotarbiński

Ekonomista, ekspert w zakresie marketingu, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą. Od 1990 roku skutecznie i praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerowej "Sztuki Rynkologii". Keynote konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Felietonista „Forbes Polska”, członek Rady Programowej Forum IAB Poland, członek jury Superbrands Poland, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Bloger „Harvard Business Review Polska”. Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail. Jego e-book „Sztuka marketingu” stał się bestsellerem iTunes w kategorii „Biznes”, podobnie jak „Druga Sztuka Marketingu” i „Trzecia Sztuka Marketingu”. Pomysłodawca i twórca fanpage „Bareizmy Wiecznie Żywe”. Autor Bloga o Sztuce Marketingu http://kotarbinski.com/

Marcin Ledworowski

Obecnie jako Członek Zarządu odpowiada za obszar biznesu i informatyki Banku Pocztowego. Zaczynał jako programista systemów bankowych i finansowych w firmach software-owych. Był szefem i członkiem wielu projektów informatycznych i finansowych Banku Pocztowego i Poczty Polskiej (do 2002). W kolejnych latach w ramach działalności konsultingowej realizował projekty w zakresie strategii i zarządzania IT. W latach 2006 - 2007 pracował w pionach sprzedaży i marketingu nowych operatorów komórkowych GSM - brał udział w tworzeniu marki Play (P4) i Extreme Mobile (Centernet). Był współtwórcą pionierskiej firmy badawczej wykorzystującej neuromarketing (2008). Od 2009 do 2020 roku w Grupie BIK – najpierw jako wiceprezes zarządu BIG InfoMonitor SA gdzie odpowiadał za marketing, IT i nowe produkty, później dyrektor operacyjny BIK SA. W latach 2014-2017 członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Współtwórca portalu HomoDigital.pl, poświęconego tematyce sztucznej inteligencji i wyzwaniom cyfrowego świata.

Marcin Dyliński

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie transformacji digitalowych przedsiębiorstw, zarządzania różnorodnymi kanałami sprzedaży, marketingiem efektywnościowym oraz business development. Specjalizuje się w budowaniu efektywnych zespołów, transformacji cyfrowej, wdrażaniu produktów na rynek, budowie kanałów sprzedaży. Realizował liczne projekty związane rozwojem i optymalizacją. Ma duże doświadczenie w zakresie digitalowych projektów rozwojowych oraz transformacyjnych, zarządzał macierzowymi i zdalnymi strukturami na różnych szczeblach kariery, polityką handlową, przygotowywaniem i wdrażaniem strategii sprzedaży i marketingowych. Marcin Dyliński budował swoje doświadczenia na rynkach: dystrybucyjnym, telekomunikacyjnym oraz wydawniczym. Swoje doświadczenie zdobywał w takich firmach jak: Zibi Sp. z o.o., Orange Polska S.A. oraz w Grupie PWN (jako członek zarządu spółki PZWL oraz ePWN).

Krzysztof Ogonowski

Ekspert w zakresie zarządzania zmianą i projektami oraz rozwoju przywództwa w erze cyfrowej. Ma prawie 20 lat doświadczenia we wdrażaniu strategicznych zmian (w tym transformacji biznesowej, zmian związanych z digitalizacją) w największych firmach w Polsce i w Europie m.in. z branży energetycznej, telekomunikacyjnej, finansowej, transportowej oraz usług dla biznesu. Uczestniczył w tworzeniu PMI w Polsce. Jest współzałożycielem ACMP (Association of Change Management Professionals) - globalnej organizacji zrzeszającej praktyków zarządzania zmianą. Jest instruktorem PROSCI w dziedzinie Change Management i pracuje w globalnej sieci ekspertów PROSCI. Od 25 lat jest wykładowcą na Podyplomowych Studiach w SGH oraz na studiach MBA w zakresie wdrażania strategii oraz Project i Change Management. 

Dorota Osman

Dziennikarka telewizyjna, lektorka, trener. 25 lat doświadczenia praktycznego w telewizji. We Francuskim Instytucie Zarządzania od lat prowadzi zajęcia z występów publicznych i przed kamerą (w ramach modułu PR).